Stichting OcTHO

OcTHO is een stichting voor openbaar onderwijs met acht basisscholen op het eiland Tholen. Met 95 medewerkers werken we elke dag vol energie samen om zo’n 800 leerlingen in een veilige omgeving optimaal op het vervolgonderwijs voor te bereiden.

Onder het motto “Samen EigenWijs” kiest OcTHO bewust om vanuit de eigenheid van elke school en elke dorpskern in de gemeente Tholen, samen te werken aan sterk openbaar onderwijs voor alle kinderen in de gemeente. Het is belangrijk dat kinderen, ouders en leerkrachten zich elke dag welkom voelen op onze scholen. Vanuit deze positieve grondhouding geven we iedereen elke dag weer een nieuwe kans om het beste van zichzelf te geven.

We hebben hoge verwachtingen van iedereen die bij ons werkt en leert. Waar het mogelijk is wordt er samen gewerkt om gebruik te maken van elkaars kwaliteiten. Zo zijn we Samen EigenWijs.