IMG_4590-HDR

Obs de Eevliet zoekt de samenwerking met externe organisaties om vanuit hun kwaliteiten het onderwijs te versterken. Er is een samenwerking gerealiseerd met:

Buurtsportcoaches & Jongerenwerk

Door heel het schooljaar worden er leuke sportieve activiteiten georganiseerd in het dorp. Door middel van flyers en posters worden kinderen enthousiast gemaakt om mee te doen aan een activiteit buiten schooltijd. Via onderstaande link kom je op de website en blijf je op de hoogte van alle activiteiten.

De Kunstkamer

De Kunstkamer te Scherpenisse is een broedplaats voor kunst(educatie) en cultuur. Er vinden zeer uiteenlopende inspirerende activiteiten plaats zoals tentoonstellingen, cursussen, (muziek)voorstellingen, lezingen, theater, filmavonden en kinder- en volwassenen ateliers.

Binnen deze ateliers ontdekken deelnemers naar aanleiding van het werk van oude meesters en hedendaagse kunstenaars onder leiding van Jessica Dolman al doende verrassende manieren van tekenen, schilderen, grafiek e.d.

Ook komend schooljaar zal Jessica regelmatig met de kinderen van de Eevliet op beeldende ontdekkingsreis gaan, door op projectbasis kunstlessen op school te komen verzorgen. Voor meer informatie zie:

Peuterspeelzaal Zo op Klein Duimpje

Wij bieden peuteropvang aan kinderen tussen de 2 en 4 jaar en zijn geopend op maandag, dinsdag en donderdag. De kinderen zijn welkom van 8.45-11.45 uur.

VVE
Kinderen met een VVE verklaring komen op maandag en donderdag van 8.45-14.15 uur en/of op dinsdag van 8.45-13.45 uur. Tijdens het VVE dagdeel besteedt de groepsleiding met name extra aandacht aan de stimulering van de taalontwikkeling van uw peuter.

Ontwikkeling van uw peuter
Op onze peuteropvang werken we met Piramide aan de hand van thema's. Wij maken gebruik van dagritme kaarten zodat de kinderen kunnen zien wat we die dag gaan doen. Ook werken we met een observatie-volgsysteem: Kijk. Hiermee houden we de ontwikkeling van uw kind in de gaten.

Peuteropvang Klein duimpje
Bij peuteropvang Zo op Klein duimpje spelen de kinderen in de gezellig ingerichte ruimte op vaste dagdelen samen. De locatie is gevestigd in basisschool De Eevliet, Julianastraat 1 in Poortvliet.

Wilt u meer weten over Zo op Klein Duimpje of wilt u een keer langskomen om te kijken hoe de locatie eruitziet? Neemt u dan contact op met onze vestiging of vestigingsmanager.
Thea van de Velde
Telefoon: 0166 745 037
Mobiel: 06 15 27 44 23
E-mail: pszkleinduimpje@zokinderopvang.nl
LRKP PSZ/KDV303565020

Biebjuf Judith

Ik ben Judith Schot-Appels en werk als leesconsulent bij Bibliotheek Oosterschelde. Als leesconsulent werk ik samen met de school aan leesbevordering en leesplezier want: lezen is belangrijk! Bedenk maar eens hoe vaak je een tekst moet lezen. Van nieuwsberichten tot recepten en van de webwinkel tot de apps op je telefoon; Je kunt niet zonder lezen! Gelukkig hoef je lezen niet te leren met saaie teksten maar kun je helemaal wegdromen bij spannende, grappige, mooie of enge leesboeken en ben je toch aan het leren. Hoe gaaf is dat?
Ik help het team en de leerlingen aan de slag te gaan met al deze bijzondere boeken en leuke werkvormen.

Mocht u vragen hebben over lezen, leesboeken of leesbevordering dan kunt u me vinden op Facebook (Leesconsulent Judith | Facebook) of kijk op de website van Bibliotheek Oosterschelde (Home (bibliotheekoosterschelde.nl).

PS Wist u trouwens dat kinderen tot 18 jaar gratis lid zijn van de bibliotheek en dat de leerlingen van de Eevliet via school een biebpas hebben gekregen?